Věda, vzdělávání a školství

Podnikatelské kempy ve Zlíně přinesly mladým inspiraci, znalosti a odvahu podnikat udržitelně

Podporovat mladé lidi s podnikavým duchem má smysl. Proto vznikly Podnikatelské kempy, které od podzimu do jara přinášely do Zlína inspiraci, praktické dovednosti a odvahu tvořit udržitelné podnikání. Mladí účastníci, včetně těch z dětských domovů, azylových domů a pěstounských rodin pracovali společně s mentory a odborníky na rozvoji svých nápadů a profesních vizí, a to díky podpoře programu Erasmus+. […]

Věda, vzdělávání a školství

Nejvlivnější historik současnosti Harari v novince Nexus řeší otázku, jak zabránit AI katastrofě

Yuval Noah Harari, autor bestsellerů Sapiens a Homo Deus, přichází s novinkou Nexus: Stručná historie informačních sítí od doby kamenné po AI, která právě vyšla česky v Jan Melvil Publishing. Na 512 stranách nabízí strhující pohled na roli informací v dějinách a varuje před nebezpečím informačních sítí řízených nelidskými entitami (AI). Argumentuje, že současná technologická revoluce je bezprecedentní a navrhuje několik cest, jak se vyhnout katastrofickým scénářům. […]

Věda, vzdělávání a školství

Jak regulovat AI i nové technologie a nebrzdit inovace? Den ÚNMZ a ČAS hledal odpovědi

Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví (ÚNMZ) a Česká agentura pro standardizaci (ČAS) obnovily tradici a uspořádaly Den ÚNMZ a ČAS. Letos byl tento event zaměřený na roli standardizace, metrologie a zkušebnictví v oblastech AI, zdravotnických prostředků a udržitelných technologií ve stavebnictví a energetice. Tři panelové diskuse, moderované Janou Peroutkovou z České televize, propojily pohledy státní správy, akademického i soukromého sektoru. Panelisty byli primárně odborníci a odbornice na inovace, bezpečnost výrobků, technologií zaváděných na český trh, příslušná evropská nařízení a konkurenceschopnost ČR. […]

Věda, vzdělávání a školství

Omezení odkladů a zrušení přípravných tříd dokoná destrukci českého školství

Omezení odkladů školní docházky a rušení přípravných tříd, které na konci dubna schválila Sněmovna a nyní ho bude projednávat Senát, přesune problémy s nepřipravenými dětmi z mateřských škol do základních. Zkušenosti učitelek z letošních zápisů potvrzují, že mnohé děti mají před nástupem do školy problémy s řečí, jemnou motorikou a špatně drží tužku. V první třídě pak tito školáci budou zažívat neúspěch a potáhnou celou třídu dolů, obává se lékařka a autorka vzdělávacích knih Jana Martincová. Rozvolnění úrovně vzdělávání, kdy některé děti dosáhnou úrovně předškoláka až ve 2. třídě ZŠ, podle Martincové povede ke snížení celkové vzdělanosti. Tempo výuky se bude přizpůsobovat slabším a talent ostatních, obzvláště těch nadaných bude zašlapán. […]