Ukliďme Česko a ÁMOS vision spojily síly: příspěvky z letošní fotosoutěže se dostávají přímo do škol a domovů seniorů

Praha 6. června 2025 (PROTEXT) – Společnost ÁMOS vision ve spolupráci s dobrovolnickou iniciativou Ukliďme Česko spustila osvětovou kampaň, jejímž cílem je motivovat veřejnost k aktivnímu zapojení do úklidu černých skládek a znečištěných veřejných prostranství. Výzva Ukliďme Česko je nyní součástí vysílání na dotykových panelech ÁMOS – které slouží jako infocentra a nástroje pro vzdělávání, osvětu a komunikaci ve stovkách škol a domovů pro seniory po celé České republice.

Součástí kampaně je video spot, který běží přímo na panelech a vybízí diváky k zapojení do úklidových aktivit. Video doprovází výzva k jednoduché akci – vzít pytel, vyrazit do okolí a pomoci udělat svět čistším a příjemnějším místem k životu. Záměrem je nejen oslovit mladou generaci a seniory, ale také vytvořit prostor pro mezigenerační spolupráci a komunitní angažovanost.

V rámci kampaně byla do interaktivní části dotykového panelu ÁMOS zařazena také speciální dlaždice, která informuje o právě probíhající fotosoutěži Ukliďme Česko. Uživatelé se díky ní mohou jednoduše zapojit do online hlasování a podpořit tak fotografie, které zachycují originální nebo kuriózní momenty z úklidových akcí. Tato možnost posouvá soutěž i do prostředí škol a domovů seniorů.

„Téma ochrany přírody je pro nás dlouhodobě klíčové. Pravidelně přinášíme environmentální a ekologický obsah, který má vzdělávací i motivační charakter. Spolupráce s Ukliďme Česko je pro nás přirozeným krokem a zároveň příležitostí ukázat, že i technologie mohou být nástrojem k pozitivní společenské změně,“ uvádí Richard Prajsler, zakladatel společnosti ÁMOS vision.

„Těší nás, že se výzva Ukliďme Česko dostává prostřednictvím ÁMOSek k široké veřejnosti napříč generacemi. Společné úsilí má skutečný dopad – nejen na stav životního prostředí, ale i na posílení komunity a uvědomění si, že každý z nás může přispět ke změně,“ doplňuje Miroslav Kubásek, koordinátor kampaně Ukliďme Česko.

Kampaň běží po celé jaro a veřejné hlasování ve fotosoutěži bude uzavřeno na konci června. Více informací je k dispozici na www.uklidmecesko.cz.

Hlavním partnerem akce Ukliďme Česko 2025 je:
 Nadace Komerční banky

Partnery akce jsou:
 CBRE
 Garnier
 Nextbike
 Nevajgluj
 EKO-KOM, a.s.
 ŠKODA AUTO a.s.
 MEDICAL PROTECT
 Lesy České republiky, s.p.
 Systém Coca-Cola ČR a Coca-Cola HBC
 E.ON Česká republika, s.r.o.
 Plzeňský prazdroj
 DB SCHENKER
 SAKO Brno, a.s.
 Saint-Gobain
 Nadace ČEZ
 DPD CZ
 CANON
 ČEPS
 BAT