
Praha 23. července 2025 (PROTEXT) – Jen den předem nebo až v době odjezdu. Lidé si zvykli na to, že si mohou cestovní pojištění sjednat jednoduše online, třeba z mobilní aplikace. Proto většina z nich řeší pojištění až na poslední chvíli.
Sbalit kufry, nasednout do auta a ještě před sešlápnutím plynu sjednat cestovní pojištění v mobilní aplikaci. I tak podle údajů Direct pojišťovny může vypadat odjezd Čechů na dovolenou. Stále více lidí si totiž sjednává cestovní pojištění na poslední chvíli. „Letos si sjednalo cestovko den předem 31 % klientů a dalších 22 % lidí nechalo pojištění až na den odjezdu,“ popisuje statistiku Marek Klos, který má v Direct pojišťovně na starosti rozvoj mobilní aplikace. Aby bylo pojištění aktivní, stačí ho jen zaplatit. Při platbě kartou online je to tedy prakticky okamžitě.
Aplikace doplní údaje o spolucestujících
Ještě více lidí si sjednává pojištění na poslední chvíli přes mobilní aplikaci, U Direct pojišťovny je to konkrétně ve více než 60 % případů. „Velkou výhodou aplikace je například to, že už nemusíte znova zadávat údaje o dalších spolucestujících. Pokud tedy například cestujete s rodinou, jen zaklikáte lidi, kteří s vámi jedou, a aplikace si už všechny potřebné údaje doplní sama na základě minulé smlouvy,“ podotýká Klos z Direct pojišťovny a dodává, že i díky tomu je možné pojištění sjednat do 2 minut, tedy skutečně až po nasednutí do auta nebo třeba v letištní hale při čekání na let.
Mobilní aplikace má také tu výhodu, že všechny informace máte jednoduše v mobilu vždy při sobě. Ať už jde o přehled toho, co jste si sjednali a s jakým limitem, nebo všechny důležité kontakty a rady, co dělat, kdyby se náhodou něco stalo.
Tabulka: Kdy si lidé sjednávají cestovní pojištění
Kolik dní předem | Procento smluv |
0 | 22,35 % |
1 | 30,94 % |
2 | 11,99 % |
3 | 7,42 % |
4 | 5,04 % |
5 | 3,40 % |
6 | 2,49 % |
7 | 1,82 % |
8 a více | 14,55 % |
Zdroj: Data Direct pojišťovny za období od ledna do července 2025