Článek

Obyvatelé panelových domů na Kladně zvažují změnu zdroje vytápění kvůli nejistotě centrálních dodávek tepla

Kladenští obyvatelé neprožili úplně klidnou zimu. Může za to spor soukromého poskytovatele tepla, který je majitelem Teplárny Kladno a městské společnosti TEPO, která je za dodávky tepla lidem v největším středočeském městě zodpovědná. Podle teplárny je výroba tepla pro Kladno za stávajících podmínek smlouvy značně ztrátová a je nutné zdražit. Kladeňáci jsou tak v nesnázích, příliš reálně nezní ani sliby z Magistrátu Kladna, že do dvou let postaví lidem náhradní zdroj tepla. Podle odborníků mohou dva roky trvat jen přípravné práce tohoto projektu. […]

Článek

Lázeňství 21. století: spojení tradice, vědy a individuální péče

Lázeňství se v dnešní době dynamicky přizpůsobuje současným potřebám a očekáváním klientů. Tradiční procedury, jako koupele v minerálních vodách či bahenní terapie, zůstávají základními pilíři. Stále častěji se však uplatňují nové trendy, například personalizace péče, technologické inovace a důraz na duševní zdraví. Zároveň se vzhledem ke stárnoucí populaci věnuje čím dál tím více pozornosti prevenci, která bude hrát klíčovou roli v optimalizaci nákladů na zdravotní péči. […]

Článek

Češi chtějí nakupovat především výhodně a v blízkosti bydliště. Značka či velikost obchodu nejsou pro spotřebitele tolik důležité, zjistil průzkum

Téměř tři čtvrtiny nakupujících Čechů navštíví během týdne 2-3 obchody, pětina spotřebitelů pravidelně nakupuje pouze ve své oblíbené prodejně. Výběr obchodu ovlivňuje především vzdálenost od bydliště. Rozhodujícím faktorem je také výše slevových akcí, zejména pro spotřebitele do 35 let či ženy, a sortiment. Průměrná útrata za pravidelný větší nákup potravin a drogerie je 1911 Kč. Většina Čechů je za zajímavou akční nabídkou ochotna cestovat maximálně 30 minut. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu agentury Confess pro Českou distribuční. Ta je součástí skupiny VLTAVA LABE MEDIA a zároveň největším distributorem tištěných letáků v České republice. […]

Článek

Tradiční čeští výrobci hraček zažívají turbulence na trhu

Na přelomu letošního ledna a února se v německém Norimberku uskutečnil již 74. ročník jednoho z největších a nejstarších veletrhů hraček na světě Spielwarenmesse International Toy Fair 2025. Vystavovali zde i čeští výrobci, mezi kterými nechyběla ani společnost EFKO z Nového Veselí. Firma, vyrábějící společenské a edukativní hry, puzzle, hrací sety a legendárního Igráčka, se zúčastnila tohoto hračkářského svátku již po jednadvacáté a představila svoje novinky pro letošní rok. Mezi ty nejatraktivnější patří například nová řada „dobrodružných“ Igráčků s vykopávkami, které zavedou děti do světa dinosaurů, starého Egypta a pirátů. Nebo řadu dětských společenských her a skládaček s podtitulem „edice klasické pohádky“. Oproti předchozím ročníkům byla na veletrhu patrná vyšší účast asijských společností. Velcí evropští výrobci měli v mnoha případech podstatně skromnější expozice. Co může nerovné postavení evropských výrobců oproti konkurenci z Asie znamenat pro udržení výroby a zaměstnanosti v České republice? […]