
Sobotní výpadek ETCS ukázal nutnost zachovat návěstidla i národní zabezpečovač LVZ tam, kde je nainstalovaný. Při příštím výpadku by vlaky místo stokilometrové rychlosti mohly jezdit jen čtyřicítkou.
Sobotní celoplošný výpadek zabezpečovače ETCS (European Train Control System) způsobil i několikahodinová zpoždění železničních spojů po celé republice. Podle předběžného sdělení jeho důvodem měla být porucha telekomunikační sítě GSM-R, která zajišťuje přenos signálu mezi jednotlivými radioblokovými centrálami a mobilní částí na hnacích vozidlech. Ukazuje se tak, že ETCS není všespásný systém, jehož funkcionalita by umožňovala nejenom vypnutí národního zabezpečovače LVZ ale dokonce i snesení fyzických návěstidel na tratích (signalizační světla, semafory, značky atd.). Jenže právě to je přitom v plánu ministerstva dopravy. […]